donderdag 21 juli 2016

investering gedaan met rendement van minimaal 800% - kun jij ook!

Het klinkt bijna ongelofelijk maar toch is het me van de week gelukt! En het mooie is iedereen kan dit soort investeringen doen! Je hoeft geen uitgebreide kennis te hebben, markt hoeft je niet te timen oid en de risico's zijn echt minimaal. Zitten er addertjes onder het gras? Volgens mij niet. Maar laat gerust weten of jullie er een zien!

Onze auto rijdt op lpg. Om dit te kunnen start hij op benzine en gaat hij na een tijdje over op lpg. Dit wordt door een computer aangestuurd. Nu raad je het al, dit gaf problemen. De laatste tijd gebeurde het soms dat hij niet op lpg over ging, met als gevolg dat de motor uitviel. De oplossing is om het brandstofverbruik handmatig op benzine te zetten, dmv een knopje in te drukken. Het is wel erg vervelend, gevaarlijk en zorgt voor meer dure benzine gebruik ipv het goedkope lpg. Het was wel mogelijk om alsnog een minuut later op lpg te rijden, maar prettig was het niet.
Enkele weken geleden stopte hij er helemaal mee. Gelukkig gebruiken wij de auto nauwelijks dus reperatie was niet direct nodig (hij deed het tenminste nog op benzine). En daarnaast vergat ik telkens om de garage te bellen voor een afspraak. Tot afgelopen maandag ik besloot om zelf eens op onderzoek uit te gaan. Aan een lpg-installatie ga ik niet veel zelf rommelen, maar er zaten 4 zekeringen en 1 relais die ik tenminste wel zelf kon controleren. Gewapend met mijn voltmeter ben ik aan de slag gegaan. De zekeringen waren allemaal goed dus die konden het niet zijn. Van het relais waren de pootjes volledig gecorrodeerd en ik dacht daar de boosdoener te hebben. Stukje schuurpapier en klaar!

Tenminste... dat hoopte ik. Helaas was dit niet de oplossing en ben ik het relais zelf gaan testen. Hier bleek dat deze helemaal kapot was. Voor het bedrag van 5,45 heb ik een nieuwe aangeschaft en deze teruggeplaatst.


Ok, misschien is het geen echte investering maar een besparing. Met een gezonde dosis boeren verstand, beetje kennis van elektra en een half uurtje tijd heb ik toch die rekening van al snel 40 a 50 euro kunnen voorkomen en maar 5,45 hoeven investeren. Graag zie ik zulk soort rendementen op mijn beleggingen!

Toch eens kijken of ik iets vaker zelf zulk soort reparaties kan uitvoeren...

1 opmerking:

  1. Goed bezig (al had de titel van dit artikel iets minder suggestief mogen zijn)!

    BeantwoordenVerwijderen